Reklamationer

Her kan du læse mere om garantier og om, hvordan du skal forholde dig, hvis du har brug for at klage over et produkt, du har købt hos os. Du kan også finde kontaktoplysninger til de mest almindelige producenter.

Godt at vide

Når du har modtaget dit produkt, er det vigtigt at sikre dig, at det fungerer korrekt.

Hvis du opdager, at der er noget galt med det produkt, du har købt hos os, anbefaler vi, at du kontakter producentens support direkte for at få hjælp så hurtigt som muligt. Hvis du ønsker, at vi hos SP skal fungere som mellemmand, bedes du kontakte vores kundeserviceafdeling, så vil vi hjælpe dig.

Garanti

Den garanti, der gælder for et produkt, bestemmes af producenten. Hos SP yder vi ingen yderligere garantier ud over de af producenterne angivne garantibetingelser. Garantiperioden kan findes på produktsiden for hvert produkt.

Reklamationsret

Reklamationsretten er to år for både privatpersoner og erhvervskunder. Dette giver dig ret til at indgive klager over produkter, du har købt hos SP.

For at en reklamation kan accepteres, skal manglen ved produktet være en original mangel. Det betyder, at manglen skal have eksisteret på leveringstidspunktet, og at du som kunde ikke er årsag til manglen, f.eks. ved at bruge produktet på en forkert måde.

Nogle produkter har en kortere holdbarhed og kan påvirke vurderingen af, om der er tale om en original defekt eller ej, f.eks. produkter som blækpatroner og batterier.

Sådan fungerer klager hos SP

Hvis du ønsker at klage over dit produkt, skal du kontakte vores kundeservice inden for en rimelig tid efter, at du har opdaget eller burde have opdaget en defekt. Send en e-mail til info@scandinavianphoto.dk med din kvittering, oplysninger om fejlen og eventuelle billeder af produktet i originalemballagen. Du kan også medbringe dit produkt og din kvittering i en af vores butikker, så hjælper vi dig på stedet.

En klage hos os tager normalt ca. 4-6 uger.

Send dit produkt til os

Når du har kontaktet vores kundeservice, vil du modtage instruktioner om, hvordan du sender det produkt, du ønsker at gøre krav på. Du vil derefter modtage en følgeseddel og et sagsnummer, hvorefter du skal sende dit produkt eller returnere det til en af vores butikker inden for 14 dage. Vi modtager ikke pakker med posten, medmindre du har været i kontakt med os.

Det er vigtigt, at du pakker dit produkt omhyggeligt, inden du sender det til os. Brug ydre emballage og stødabsorberende emballagemateriale indeni. Du må ikke klæbe en forsendelsesmærke eller farvet tape på produktets originale emballage. Det er dit ansvar at sikre, at emballagen kan modstå stød, vibrationer og tryk, så produktet ikke beskadiges under transporten. Læs PostNords tips til, hvordan du pakker bedst muligt.

Hvis du sender dit produkt under en gyldig garanti eller reklamation, er der ingen forsendelsesomkostninger.

Dette sker senere

Når vi har modtaget dit produkt, sender vi det til fabrikantens autoriserede værksted til inspektion. Hvis reklamationen accepteres af producenten, hjælper vi dig i henhold til reglerne i forbrugerkøbeloven eller købeloven ved at reparere produktet i første omgang.

Hvis vi eller producenten opdager, at fejlen ikke er omfattet af garantien, vil der blive opkrævet et administrationsgebyr på 750 DKK og et overslag over reparationen. Når der er gået mere end to år fra kvitteringsdatoen, når du handler som privatperson, er du ansvarlig for at bevise, at produktet har en original defekt, der falder ind under reklamationsretten. Når du handler som erhvervskunde, er du ansvarlig for dette, så snart du har modtaget produktet.

Dine rettigheder

Som privatperson har du altid ret til at kontakte SP direkte for at få hjælp med din klage. Du kan læse mere om dine rettigheder på Forbrugerstyrelsens websted, og du kan læse mere om din ret til at få en tvist afgjort udenretsligt på Forbrugerombudsmandens websted. Du kan også henvende dig til EU's onlineplatform.

Hvis du er erhvervskunde, skal du indbringe din tvist for den almindelige domstol, med Borås byret som første instans.

Kontaktoplysninger for de mest almindelige producenter

Ved at kontakte producenten af produktet kan du få hurtig hjælp ved at kontakte producenten af produktet. Her finder du oplysninger og kontaktoplysninger om producenterne af vores mest almindelige mærker. Vi vil gerne gøre dig opmærksom på, at support hos nogle producenter kan være på engelsk, og at nogle producenter kun tilbyder support via e-mail og hjemmeside.

Apple
Asus
BenQ
Blackmagic Design
Canon
DJI
Eizo
Epson
Fujifilm
GoPro
Jupio
LaCie
Nikon
Panasonic
Sigma
Sony

 

Teknik til kreativitet er vores passion.

Hos SP elsker vi kreativitet og vores fokus er at tilbyde produkter af høj kvalitet til teknikinteresserede. Med personlig service og ekspertrådgivning skaber vi løsninger der er skræddersyet til dig og dit formål – til gode priser.

Følg os:
Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Følg med i hvad der sker i teknikbranchen. Tilmeld dig til Scandinavian Photos nyhedsbrev og få eksklusive tilbud, de seneste nyheder fra branchens ledende producenter samt en masse inspiration.

FRI FRAGT PÅ ORDRE OVER 500 KR
Gælder MyPack Privat uden omdeling