Teknisk service

Her kan du læse mere om teknisk service og om, hvad du skal gøre, hvis du har brug for reparation eller rengøring af et produkt. Du kan også finde kontaktoplysninger til de mest almindelige producenter.

Værd at vide

Hvis du finder ud af, at der er noget galt med dit produkt, anbefaler vi, at du kontakter producentens support direkte for at få hjælp så hurtigt som muligt. Hvis du ønsker, at vi hos SP skal fungere som mellemled, kan du kontakte vores kundeservice , så hjælper vi dig.

Sådan fungerer reparationer hos SP

Hvis du vil reparere dit produkt, skal du kontakte vores kundeservice. Send en e-mail til info@scandinavianphoto.dk med din kvittering og oplysninger om fejlen. Du kan også medbringe dit produkt og kvittering til en af vores butikker, så hjælper vi dig på stedet.

Bemærk, at dette kan tage længere tid end at kontakte producenten direkte. En reparationssag hos os tager normalt omkring 4-6 uger.

Send dit produkt til os

Når du har kontaktet vores kundeservice, modtager du instruktioner om, hvordan du sender det produkt, du vil klage over. Du modtager derefter en forsendelsesetiket og et sagsnummer, hvorefter du skal sende dit produkt eller aflevere det i en af vores butikker inden for 14 dage. Vi modtager ikke returer med posten, uden forudgående aftale med vores kundeservice.

Det er vigtigt, at du pakker dit produkt omhyggeligt, inden du sender det til os. Brug en ydre emballage og stødabsorberende emballagemateriale indeni. Du må ikke sætte en forsendelsesetiket eller farvet tape på produktets originale emballage. Det er dit ansvar, at pakken kan modstå stød, vibrationer og tryk, så produktet ikke beskadiges under forsendelse.

Dette sker derefter

Når vi har modtaget dit produkt, videresender vi det til producentens autoriserede værksted til gennemgang. Derefter modtager du et tilbud via e-mail for reparation af dit produkt, som du enten kan nægte eller godkende.

Hvis du accepterer tilbuddet

Hvis du accepterer omkostningsoverslaget, begynder reparationen. Når reparationen er færdig og tilbage hos os, sender vi dig en e-mail med et link, hvor du kan vælge betalingsmetode. Vi sender produktet tilbage til dig, når du har valgt betalingsmetode.

Hvis du benægter citatet

Hvis du afviser omkostningsoverslaget, sender vi produktet tilbage til dig i samme stand, som vi modtog det. Vi opkræver et gebyr på 750 DKK, der svarer til vores omkostninger til håndtering og forsendelse.

Hvad hvis dit produkt viser den samme fejl igen efter en reparation?

Værkstedet kontrollerer altid, at produktet fungerer korrekt, inden det sendes tilbage. Du har tre måneders garanti på et produkt, der er sendt til reparation hos os. Det betyder, at vi undersøger produktet igen, hvis du opdager nøjagtig den samme fejl som før og kontakter os inden for disse tre måneder.

Kontaktoplysninger for de mest almindelige producenter

Ved at kontakte producenten af produktet får du hurtigt hjælp. Her finder du information og kontaktoplysninger til producenterne fra vores mest almindelige mærker. Vi vil gerne gøre opmærksom på, at support kan være på engelsk hos nogle producenter, og at nogle kun tilbyder support via e-mail og hjemmeside.

Apple
Asus
BenQ
Blackmagic Design
Canon
DJI
Eizo
Epson
Fujifilm
GoPro
Jupio
LaCie
Nikon
Panasonic
Sigma
Sony

 

Teknik til kreativitet er vores passion.

Hos SP elsker vi kreativitet og vores fokus er at tilbyde produkter af høj kvalitet til teknikinteresserede. Med personlig service og ekspertrådgivning skaber vi løsninger der er skræddersyet til dig og dit formål – til gode priser.

Følg os:
Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Følg med i hvad der sker i teknikbranchen – I vores nyhedsbrev giver vi dig eksklusive tilbud, de seneste nyheder fra førende brands i branchen og masser af inspiration. Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev accepterer du, at dine personlige oplysninger behandles i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.